سبزی خوردن | پاک کردن سبزی خوردن

همه‌ی عمر سبزی خوردن رو با روش اشتباهی پاک کردیم! | ترفند پاک کردن چند کیلو سبزی در چند دقیقه!+ویدئو

ویدیوی زیر را تماشا کنید تا با ترفند ساده پاک کردن سبزی خوردن آشنا شوید.
کد خبر: 5890
همه‌ی عمر سبزی خوردن رو با روش اشتباهی پاک کردیم! | ترفند پاک کردن چند کیلو سبزی در چند دقیقه!+ویدئو

ویدیوی زیر را تماشا کنید تا با ترفند ساده پاک کردن سبزی خوردن آشنا شوید.

چگونه سبزي خوردن پاک کنيم

قرار نيست در اين مطلب براتون بگيم کجاي سبزي رو دور بريزيد و از کدوم قسمت ها استفاده کنيد. مي خواهيم بگوييم چطور يک بشقاب سبزي اشتها برانگيز که کاملا تميز و بهداشتي آماده شده در سفره قرار بديد تا بدغذا ترين افراد هم نتونن در مقابلش مقاومت کنند و خودشون رو از سبزي خوردني که به دست شما پاک شده محروم کنند. اگر روتون نشده به کسي رو بزنيد و ازش بپرسيد چطور سبزي خوردن پاک کنيد و به همين خاطر جاي سبزي تو سفره تون خاليه با ما همراه بشويد. خريد هنگام خريد (اگر سبزي آماده و بسته بندي تهيه نمي کنيد) علاوه بر فصل، علاقه افراد خانواده يا مهمانتان را در نظر بگيريد. معمولا براي يک سبزي خوردن ساده و مختصر تره، ريحان، شاهي، پيازچه و تربچه تهيه مي کنند اما بسته به علاقه مي توانيد ترخان، مرزه و نعناع هم اضافه کنيد. توصيه مي کنيم از جعفري هم غافل نشويد؛ اگر دوست نداريد سر سفره در سبزي تان جعفري قرار دهيد باز هم آن را علاوه بر کمي گشنيز تهيه کنيد؛ به شما خواهيم گفت با آنها چه کنيد. تره – سر سوخته ي تره ها، انتهاي زرد تره ها، سبزي هاي اصطلاحا زنگ زده و لهيده را جدا کنيد. 

تره هاي نازک را براي استفاده در سبزي خوردن کنار بگذاريد. – تره هايي که زرد هستند اما سالم اند به همراه تره هاي بزرگ را کنار بگذاريد و در سبزي خوردن قرار ندهيد. ريحان – ريحان ها را خيلي برگ برگ نکنيد؛ چون ريحان سبزي ظريف و حساسي است و خيلي زود پژمرده مي شود. مخصوصا گل ريحان باعث زيبايي ظرف سبزي تان مي شود. – مي توانيد از ريحان هاي پژمرده تر در غذايي که تهيه مي کنيد استفاده کنيد يا آن ها را خشک کنيد و بعد استفاده کنيد. شاهي – با وجود ارزش غذايي خوبي که شاهي دارد، اما زود زرد مي شود، به همين علت سعي کنيد هنگام تهيه سبزي، کمتر شاهي تهيه کنيد. – شاهي هاي زمستان نيز سفت و تندتر از شاهي هاي تابستان هستند؛ اگر دوست نداريد زياد تهيه نکنيد. – چون از شاهي اغلب براي سبزي خوردن استفاده شده و در پخت غذا کاربرد ندارد بهتر است کمتر تهيه کنيد تا مجبور به دور ريختن آن نشويد.

پيازچه –براي پاک کردن پيازچه ها ريشه هاي آن را جدا کنيد اما خيلي از ته آن ها را نَکَنيد. فقط يک لايه از پوست پيازچه جدا کنيد و قبل از شستن تکه تکه نکنيد. چون هنگام شستن، سبزي آب و مواد شوينده داخل برگ هاي سبز و لوله مانند آن شده و باعث مي شود بد طعم شده و زودتر خراب شوند. – پس از شستن مي توانيد پيازچه ها را در اندازه هاي حدود 12 سانتي تکه کنيد. – برگ هاي سبز و درشت پيازچه، سبزي تان را زشت مي کند و براي خوردن خيلي دلچسب نيست آن ها را جدا کنيد و مانند تره هاي درشت کنار بگذاريد. تربچه – هنگام خريد، تربچه هاي کوچک و به اصطلاح نقلي را انتخاب کنيد چون تردتر و خوش طعم ترند و کمتر نفخ ايجاد مي کنند؛ بعلاوه از برگ هاي ظريفشان نيز مي توانيد در سبزي تان استفاده کنيد. نعناع، ترخان، مرزه – اين سه سبزي خوش عطر براي استفاده در کنار انواع خوراکي ها مناسبند و به خاطر طبع گرمشان سردي و نفخ ساير سبزي ها را مي گيرند، مخصوصا که سبزي خوردن را خام مصرف مي کنيم. 

گل اين سبزي ها و تعدادي از برگ هاي نزديک به گل شان را در سبزي خوردن بريزيد و از بقيه هر مقدار که سالم بود خشک کنيد و براي استفاده در ساير غذاها کنار بگذاريد. جعفري جعفري نيز طبع گرمي دارد و براي خانم ها بسيار مفيد است؛ و حتما از مصرف روزانه آن بهره خواهيد برد. اما اگر دوست نداشتيد جعفري را در سبزي خوردن قرار دهيد مي توانيد با استفاده از مقداري جعفري و گشنيز، تره ها و برگ هاي پيازچه اي که کنار گذاشته بوديد سبزي مختصري براي تهيه آش، کوکو يا سبزي پلو فراهم آوريد. پونه و خرفه بسته به اينکه اهل کجاييد و ذائقه شما چگونه شکل گرفته و اگر در دسترستان باشد در سبزي خوردن از پونه و خرفه نيز مي توانيد استفاده کنيد. نکات و هشدارها خوردن نعناع به هر شکلي براي افرادي که مبتلا به ريفلاکس معده هستند مناسب نيست چون باعث شل شدن دريچه معده و بدتر شدن اين حالت مي شود




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandeto.ir/d/2rwow4

پربیننده ترین




اخبار داغ