دفع مدفوع | روش صحیح دفع مدفوع

همه‌ی عمر به روش اشتباهی مدفوع کرده‌ایم! | تا دیر نشده روش صحیح دفع مدفوع رو یاد بگیر

کاری که باید انجام دهید این است: هنگامی که می‌خواهید به دستشویی بروید یک توالت فرنگی پیدا کنید، بر روی آن بنشینید، ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه صبر کنید تا مدفوع خارج شود سپس به آرامی مقعد خود را تمیز کرده و خشک کنید و بیرون بروید.
کد خبر: 10097
همه‌ی عمر به روش اشتباهی مدفوع کرده‌ایم! | تا دیر نشده روش صحیح دفع مدفوع رو یاد بگیر

در دنیای امروز بسیاری به دنبال دریافت کمک برای حل مشکلات ناشی از یبوست هستند. در کشور‌های غربی این موضوع به دلیل تمیز نکردن محل دفع مدفوع با آب و استفاده از کاغذ توالت زبر یا مرطوب و بروز تحریکات قارچی یا باکتریایی تشدید می‌شود. پزشکان با موارد مراجعه بیماران دچار بواسیر مواجه هستند که وقتی لکه خون غیر قابل توضیح در کاسه توالت می‌بینند نگران می‌شوند.

آیا ممکن است در مورد اکثر این افراد یک اشتباه وجود داشته باشد که باعث تشدید مشکلات شان شده است؟ بله، اشتباه در نحوه دفع مدفوع.

بساری از کودکان در کشور‌های غربی با روش‌های نادرستی مدفوع خود را دفع می‌کنند. والدین غربی معمولا فرزندان شان را روی توالت فرنگی می‌نشانند و شاید بتوان گفت غوطه ور می‌کنند و آنان را مجبور می‌سازند هر بار برای مد زمانی طولانی بنشینند و خود را با داستان و آهنگ سرگرم کنند تا سرانجام موفقیت حاصل شود و مدفوع دفع شده و کل اعضای خانواده شادی کنند!

در کشور‌های غربی عادت به مطالعه در توالت وجود دارد. حتی قفسه‌های کتاب یا مجله کنار توالت وجود دارند و بسیاری از غربی‌ها با آن بزرگ شده اند. ممکن است خاطراتی از والدین یا حتی همکاران شان داشته باشند که با یک روزنامه زیر بغل شان وارد توالت می‌شدند. در واقع اگر امروز افراد با گوشی تلفن همراه هوشمند به توالت می‌روند پیش از آن بسیاری زمان دفع مدفوع را به عنوان زمان اصلی مطالعه قلمداد می‌کردند. این یک مشکل است، زیرا برای افراد خوب نیست که زمان زیادی را در توالت صرف کنند.

راه درست دفع مدفوع چیست؟

کاری که باید انجام دهید این است: هنگامی که می‌خواهید به دستشویی بروید یک توالت فرنگی پیدا کنید، بر روی آن بنشینید، ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه صبر کنید تا مدفوع خارج شود سپس به آرامی مقعد خود را تمیز کرده و خشک کنید و بیرون بروید. شستن دست‌ها را قبل از بیرون رفتن از توالت فراموش نکنید. این بسیار ساده است، اما بازتاب دهنده عادات اکثر افراد نیست.

چند بار در روز مدفوع را دفع کنم؟

هیچ قانون سخت و سریعی درباره دفعات دفع مدفوع یک فرد سالم وجود ندارد. میانگین تعداد دفعاتی که یک فرد معمولی مدفوع خود را دفع می‌کند می‌تواند بین یک تا دو بار در روز و سه بار در هفته باشد. با این وجود، یک اجماع عمومی پزشکی در مورد این که یک فرد سالم چه مدت زمانی را باید برای دفع مدفوع در توالت صرف کند وجود دارد.

هنگامی که احساس لزوم دفع مدفوع به شما دست می‌دهد و بر روی توالت می‌نشینید فقط ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه به طول می‌انجامد تا مدفوع را دفع کنید اگر مدت زمان بیش تری به طول انجامید روی توالت فرنگی ننشینید و سعی نکنید به زور و با فشار آوردن بر خود مدفوع تان را دفع کنید.

به یاد داشته باشید هر بار که به آن ناحیه فشار وارد می‌کنید در معرض آسیب و ناراحتی قرار می‌گیرید. در نتیجه، ۳۰ دقیقه را در رسانه‌های اجتماعی یا چک کردن ایمیل‌های تان در زمان نشستن روی توالت فرنگی در انتظار دفع مدفوع سپری نکنید! اگر موفق به دفع نشدید بایستید و راه بروید. دندان‌های خود را مسواک بزنید قدری آب بنوشید یا کار دیگری انجام دهید.

ممکن است مدت زمانی به طول انجامد تا یکبار دیگر احساس کنید که باید مدفوع را دفع نمایید زمانی که آن احساس به شما دست داد فورا به توالت بازگردید و دوباره امتحان کنید.

افراد هنگام دفع مدفوع چه اشتباهات رایجی را مرتکب می‌شوند؟

حرکت مدفوع در موقعیت مناسب برای خروج از طریق کانال مقعدی زمان بر است. به همین خاطر است که وقتی احساس لزوم دفع مدفوع را ندارید نباید تلاش کنید تا با زور و اعمال فشار مدفوع تان را دفع کنید. بسیاری از افراد به زور چنین تلاشی را هنگام صبح پیش از رفتن به مدرسه یا محل کار انجام می‌دهند که کار اشتباهی می‌باشد.

در میان اخبار

هم چنین، برخی افراد به طور معمول قهوه می‌نوشند و یا سیگار می‌کشند که باعث افزایش تولید هورمون‌ها و انتقال دهنده‌های عصبی خاصی می‌شود که سبب ایجاد پریستالیس روده (حرکت غیر ارادی ماهیچه ها) می‌شود تا بدن شان را تشویق کنند که مدفوع را سریع‌تر به سمت پایین حرکت دهد. این ایده خوبی نیست، زیرا بدن شما می‌تواند به آن مواد وابسته شود و حرکت طبیعی روده را کاهش می‌دهد.

اغلب وقتی همه چیز به سرعتی که شما می‌خواهید حرکت نمی‌کند بدان معنا نیست که شما یبوست دارید واقعیت آن است که صرفا مدفوع هنوز به سمت راست روده حرکت نکرده است. با این وجود، زمانی که احساس می‌کنید نیاز به دفع مدفوع دارید باید در اسرع وقت به پیام بدن خود پاسخ دهید.

هر بار که مدفوع خود را نگه می‌دارید به سمت بالا می‌رود و راست روده شما مقداری از آب مدفوع را دوباره جذب کرده و باعث خشک شدن آن شده و این موضوع باعث می‌شود مدفوع به شکلی سخت‌تر دفع شود. هرگز مدفوع تان را نگه ندارید. متاسفانه بسیاری از افراد به خاطر عدم تمایل به استفاده از سرویس‌های بهداشتی عمومی این کار را انجام می‌دهند. اگر خیلی حساس هستید سعی کنید خود را به کافی شاپ‌ها و رستوران‌ها یا هتل‌های سطح بالا برسانید که اغلب توالت‌های تمیز و امنی دارند.

چه ابزار‌هایی می‌توانند به من کمک می‌کنند تا بهتر مدفوع خود را دفع کنم؟

برخی از افراد منوجه می‌شوند که قرار دادن پا‌های شان بر روی یک چارپایه کوچک و بالا بردن زانو‌های شان و تنظیم لگن شان به گونه که روند دفع مدفوع سریع‌تر و آسان‌تر باشد شیوه مطلوبی برای دفع بهتر مدفوع می‌باشد. میزان کارایی این تاکتیک ممکن است به قد، ارتفاع توالت، زاویه کاسه و نوع صندلی که استفاده می‌کنید بستگی داشته باشد.

راه دیگر برای سرعت بخشیدن به کار این است که بازو‌های خود را بالای سرتان ببرید و نیم تنه را دراز کنید. این حرکت به شما کمک می‌کند تا عمیق‌تر نفس بکشید بنابراین، ماهیچه‌های کف لگن را شل کرده و به مدفوع اجازه می‌دهد تا آزاد شود.

دستیابی به آرامش کامل نکته کلیدی در دفع مدفوع است. اگر هیچ یک از این تاکتیک‌ها مدت زمان مدفوع را تسریع نکرد مشکل ممکن است مربوط به تغذیه، رژیم غذایی، ارگونومی (تناسب ابزار و محیط با بدن انسان از جمله نحوه نشستن پشت میز)، مصرف آب، یا مسائل روانی یا عصبی باشد.

رژیم‌های غذایی غربی به طور بدنامی ضعیف هستند و هم چنین فیبر کمی دارند. به همین دلیل است که مکمل فیبر عاملی کلیدی در دفع راحت‌تر مدفوع است. هم چنین سعی کنید به میزان کافی آب بنوشید. استفاده از یک برنامه روتین صبحگاهی همراه با مصرف پروبیوتیک‌ها نیز می‌تواند به بهبود حرکات روده شما کمک کند.

اگر به یبوست حاد دچار هستید استفاده از دارو‌های خوراکی برای نرم کردن مدفوع و ملین‌های ملایم مانند شیر منیزیم و میرالاکس مفید است. شما هم چنین می‌توانید این مواد را با مواد غذایی غنی از فیبر و پروبیوتیک‌ها تکمیل کنید و آن را با استفاده از دارو‌های مقعدی مانند شیاف گلیسیرین و تنقیه همراه کنید.

می‌توانید از همه این موارد و روش‌ها به صورت ترکیبی نیز استفاده کنید. اگر احساس می‌کنید که باید مدفوع کنید و بیش از سه تا پنج روز را بدون هیچ گونه نتیجه‌ای گذرانده اید و تمام دارو‌های بدون نسخه را امتحان کرده اید با پزشک تماس بگیرید.

منبع: فرارو




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandeto.ir/d/367x74

پربیننده ترین




اخبار داغ



دیدگاه ها


مامان امیدویک ماه پیش

مفیدبود‌ولی..... یه ترفندبرای پیداکردن وخوردن غذا بذارید.وگرنه مردم اگرامروز نتونن ب...رینن چندساعت دیگه حتما موفق به این شاهکار خواهندشد...بیچاره شاه🙁

جواد یک ماه پیش

توصیه اکید میکنم حتی‌الامکان از توالت ایرانی استفاده کنید ، چون فرم انتهای رودۀ راست این امکان را دارد که مدفوع راحت خارج شود .

ناشناسیک ماه پیش

غرب زدگی تا اینجا برای بعضی ها پیش رفته که مشکلی که برای غرب او برای ما وجود نداره رو توضیح میده که مشکل نداشته خودتون رو حل کنید. مسخره

مجیدیک ماه پیش

بعد از غذا خوردن ده دقیقه به پهلوی چپ دراز بکشید و بعد به توالت بروید راحت دفع می شود

علی یک ماه پیش

خیلی قدیمیه

الینایک ماه پیش

ولی ما اصلا مشکل دستشویی رفتن نداشتیم

ناشناس یک ماه پیش

باسلام و احترام وعرض پوزش امیدوارم به‌ یبوست که ام ال امراض است مبتلا نشوید که به ۳۰ ثانیه و۳۰ دقیقه هم فایده ای ندارد.

ناشناسیک ماه پیش

نمبوقنیکفنقکفگفحقمثگثمث

محمدیک ماه پیش

شما چجوری مدفوع میکردید؟ که به این نتیجه رسیدید روشش اینه😂

م طیک ماه پیش

با آب خود را بشوئید بعد از مدفوع

غلامحسین حسینی چگنییک ماه پیش

سلام بر شما مطالب مرتبط با مدفوع و......عالی و آموزنده بود ممنونم از لطف شما شاددددددد باشید

من یک ماه پیش

اصلا از وقتی فضای مجازی اومده هر کارمون شده اشتباه حتی دفع مدفوع !!! اصلا انگار تولدمون اشتباه بوده اینترنت پر شده

ناشناسیک ماه پیش

روش سنت اینکه توالت ایرانی پیداکنیدبنشینید فشار بر روی پای چپ بیشتر باشد

نفسیک ماه پیش

فقط استفاده از توالت ایرانی ولی خب بخاطر پادرد برای خیلی از افراد مسن مقدور نیست متاسفانه

کنت دراکولایک ماه پیش

اگر فقط از فرآورده‌های خونی و ویتامین‌های تزریقی استفاده کنید هیچوقت نیازی به توالت ندارید

ناشناس یک ماه پیش

فضا مجازی به هدی رسید که دستور عمل دفع مدفوع رو میده

جانانیک ماه پیش

با پای چپ وارد شوید مشکل حل میشه

محمود از اصفهانیک ماه پیش

مطالب پزشکی شما نظیر روش های صحیح دفع مدفوع که عملی طبیعی است م بسیاری از مردم از ط مطرح کردن آن خجالت میکشند و مطرح نمی‌کنند و عواقب آنرا تحمل میکنند ، بسیار مفید است لطفاً درج اینگونه موارد را ادامه دهید ،

ناشناسیک ماه پیش

دکتر روازاده میگه توالت فرنگی کامل دفع نمی شه

مهشیدیک ماه پیش

بعدا این بی فرهنگ های غربی ما مسلمونا رو عقب مونده میدونن.. و بدتر از اون یه عده غرب زده هست.. بابا اینا یه دفع ساده بلد نیستن😂

محمدیک ماه پیش

غربی ها در توالت نشسته و کتاب میخوان ولی ما ایرانی ها با شلنگ آب یا آفتابه ور میریم. اما بهترین سرگرمی اینه مقداری سبزی یا نخود ولبیا یا عدس با خودمون ببریم و سرگرم پاک کردن آنها شویم. تا هم وقت بگذر وهم کاری کرده باشیم وهم کم فکر کنیم.

ناشناسیک ماه پیش

احسنت معلوم میشه که حسابی از مدفوع سر در میارید.

......yahooیک ماه پیش

سلام اگر به روش دین اسلام و روایات عمل کنیم هم در خوردن هم در خواب هم در تمام کارها دچار مشکلات نمی شویم احاديث طبی زیادی داریم

.....یک ماه پیش

عالی. کاش بیشتر چنین مطالبی بزارید که اکثرا این مشکلاتی رو دارند

ناشناسیک ماه پیش

جونتون در میاد بگید بدترین نوع توالت،نوع فرنگی شه؟

مهدییک ماه پیش

ممنون عالی بود

رامینیک ماه پیش

راست میگین!!؟ فقط ۱ دقیقه...!! زیر ۵ دقیقه حال نمیده که 😁🤣

کریمی25 روز پیش

اگرسوپ.رادرلیست.غذایی.تان.بزارید.وکمترغذاهای.سنگی.بخورید.دچاراین.مشگل.نخواهیدشدباسپاس

ناشناس25 روز پیش

عالی بود

ناشناس25 روز پیش

یعنی ترکیدم از خنده🤣🤣🤣🤣

ناشناس25 روز پیش

اخه این دیگه مگه کاری داره خب مگه غیر اینه ک ادم وقتی دستشویش بگیره میره کارشو انجام میده و میشوره و میاد بیرون دیگه

ناشناس 25 روز پیش

غالی

ناشناس25 روز پیش

خیلی مفید بود

محسن25 روز پیش

مطلب بسیار خوب و مفیدی بود ، اگر خوانندگان تجربه ای دارند برای رفع یبوست و بنویسند در اینجا ، خیلی خوب است ، واقعا که ام الامراض است این یبوست .

امین آقا25 روز پیش

من هیچ مشکلی ندارم مثل الاغ میرینم. تنها کاری که خوب بلدم همینه .

محسن25 روز پیش

برای تخلیه کامل توالت ایرانی بهتره . توالت فرهنگی مقداری تو روده میماند اما برای افراد مسن که همه جاشون دیگه شل شده !! همین جوری عضلات شل توالت فرهنگی ضرر نداره میتونه از بابت زانو و کمر مفید هم باشه

قاف25 روز پیش

آخه ۹۰درصد ما ایرانی ها چی میخوریم که بتونیم مدفوع کنیم

ناشناس25 روز پیش

خاک توسرغربی ها بشه

بزرگمهر 25 روز پیش

در هنگام دفع، اگر وزن بدن را روی قسمت چپ بدن، بویژه روی پای چپ بیندازید، عمل دفع راحتر انجام می‌شود. برای شستشوی مقعد، از آب گرم و سرد بپرهیزید.

ناشناس25 روز پیش

خیلی مسخره هر مسلمانی بعد از دست شویی کردن باید با آب با آب خودشو بشوره هم پاک میشه هم از عفونت جلوگیری میشه

یک مخاطب25 روز پیش

با سلام خود غربی ها دارن می گن توالت فرنگی مشکلات گوارشی میاره بعد شما تبلیغ توالت فرنگی می کنید؟ واعجباااااااااا

ناشناس25 روز پیش

بدن رو هر جور عادت بدی همون جور خوبه فقط ترک عادت است که موجب مرض. است طرف سی سال رو. سنگ. ایرانی رفته خلوو دوزار پول دیده حالا فرنگی کار شده معلوم دیگه تمام هیکلش. سرو ته میشه و میریزه بهم

Hasan25 روز پیش

عالیه....ازدرب‌عقب...👍

بی نام25 روز پیش

برا من چرا چشم نداره

ناشناس25 روز پیش

غربیها در. ریدن هم دچار بحران هستند. سکولار. بودن. همینه دیگه.

ناشناس25 روز پیش

به جای این کارها چند ساعت قبل از توالت رفتن یه وعده شیر بخورید مشکلتون حل میشه

ناشناس25 روز پیش

عجب روزگاری شده ...آموزش ریدن ندیده بودیم که دیدیم ....

25 روز پیش

مطلب فوق بسیارمفید بود:سپاس

محمد25 روز پیش

ریدن هم باید یادبگیریم واقعن دین اسلام مذهب شیعه یادمون داد هروقت دستشوی کردیم با آب بشویم من اندازه 4تا آفتابه خودمه میشورم

دکتر بهروز جهانگیر 25 روز پیش

به نظر من اگر سرویستان مجهز به آب گرم باشد میتوان روده را انقباض انبساط کرد تا هم سریعتر و راحت‌تر دفع مدفوع را انجام دهید

الابرکت الله 25 روز پیش

فعلاً که تو ایران از سوءتغذیه همه یبوست و بی مدفوعی گرفتن ۲روز دیگه قراره فوتوسنتز کنیم

ناشناس25 روز پیش

یه توالت ایرانی پیدا کنید و خودتان را خلاص کنید نیازی هم به روزنامه‌ خوندن‌ نیست

پارمیدا25 روز پیش

مرسی

ناشناس25 روز پیش

استفاده و ریختن آب خیلی گرم در موقع اجابت مزاج کار دفع رو بهتر و بلعکس برای ادرار ریختن آب سرد کار هر دو تسریع می کند

آرام25 روز پیش

... گفته شده قبل از دفع مدفوع هم لازم است که دستها باید شسته شود. آیا این موضوع درست است؟

حامی پور25 روز پیش

اونوقت ما کی وقتی میریم دستشویی خودمون رو با دستمال تمیز میکنیم یه مقاله خارجی رو ترجمه کردید و گذاشتید

Esmail25 روز پیش

به جای اینکه به غربی ها نگاه کنیم به آداب خودمون توجه کنیم که همش برای سلامتی مفیده با یه کلیک میتونی مضرات توالت فرنگ رابدونیم

رضا25 روز پیش

بهترین روش دفع مدفوع دو تا سه دقیقه دو انگشت پایین ناف را به صورت متناوب فشار دهید و از توالت ایرانی استفاده کنید

احمدم25 روز پیش

خدانکنه‌کسی‌مبتلاشه هر۷الی۸روز‌دفع‌دارم‌‌ ودرست‌چهل‌دقیقه‌اون‌توام‌مگه‌درمیادلامصب متاسفانه‌برامن‌چیزی‌نگفت

ناشناس25 روز پیش

ممنونم که ریدن را یادمون دادید یک انسان سالم که در روز فعالیت مناسب داشته باشه نیازی نیست بره توالت زور بزنه خودش به موقع خبرت میکنه اونی که شما می فرمایید برای آدم تنبل ها است که تا لنگ ظهر می خوابن ودچار یبوست میشن

ناشناس25 روز پیش

حالم ازتوالت فرنگی بهم میخوره واقعا این غربیها تمیز نیستن برای همینه بدنشون بوی عجیب میده وانواع ادکلون ها رو میزنن

محمد خوشنور 25 روز پیش

برای آمدن مدفوع راحت از روده بزرگ : یکی از این مواد غذایی را بخورید، سیب ، آلو ، انجیر ، انگور ، زرد آلو، خاکشیر ، تخم ریحان ، گیاه فلوس ، گیاه سنا ، گلابی ، سبزی خوردن ، طالبی ، هندوانه ، میوه‌جات دوست معده و روده‌ هستند، تشکر از شما

علی25 روز پیش

باسلام اگر وضع مالی خوب باشه ویه تغذیه خوب داشته باشی مشکلی بابت دفع مدفوع نخواهی داشت.

محمد25 روز پیش

راهکارهای خوبی برای درمان یبوست بود فقط نرمش و حرکات شکمی را هم بان اضافه شود

رضا25 روز پیش

صبح همیشه از خواب که بیدار میشید قبل از خوردن صبحانه یه لیوان آب بخورید واسه راحتی دفع و خالی شدن روده بسیار عالیه . درضمن باعث میشه خون رقیق بشه و واسه سلامتی مفیده.

محمد منتظرصاحب یک ماه پیش

اگر چند بار تو توان فرنگی نیم خیز به کنید روده شما اجازه خواهد داد که زودتر مدفوع شما دفع شود بنده خیلی از این استفاده کرده و نتیجه خوبی هم هر دفعه گرفتم

ناشناسیک ماه پیش

سلام من دخترم ب همین مریضی یبوست دچار هس درروزپنج شیش بارهم مدفوع میکندولی مشکل اینجاست که بی اختیار هس 4سالشه ولی شلوارشو کثیف میکنه الان وضعیتش خیلی خرابه حتی بعضی وقتا تو خوابم مدفوع میکنه خیلی اذیتم باهاش

مریس25 روز پیش

از مدفوع تا کجاها رسیدینننننن

امین 25 روز پیش

کسانی که بدون اختیا ر مد فوع می کنند مشکل بزرگ شدن رود را دارند وسریعن درمان سوند

جوجو25 روز پیش

باور کنید این مقاله رو خوندم دستشوییم گرفت. جل الخالق

امین 25 روز پیش

کسانی که بدون اختیا ر مد فوع می کنند مشکل بزرگ شدن رود را دارند وسریعن درمان سوند

ناشناس 24 روز پیش

مصرف سرانه گوشت در ایران سالی 3 کیلوگرم یا به عبارتی 8 گرم در روز است، این روش‌ها را برای جیبوتی که مصرفش از ایران بیشتره آموزش بدهید چون ایرانی دیگر رنگ گوشت را هم با این ارزانی گوشت فراموش کرده، البته این آمار رسمی هست و من درآوردی نمی‌باشد.

ناشناس24 روز پیش

سلام.کسانی یبوست دارند برگ سنا رو دم کنند بخورند بعد از ۹ساعت کاملا یبوست برطرف میشه.شاید اولش اذیت بشن اما برای لاغری شکم و یبوست خوبه در ماه فقط ۲ بار بخورین.زیاد نخورین‌

A24 روز پیش

اون خانمی که گفتی بچت یبوست و بی اختیاری داره .پسر منم همین مشکل رو داشت .پیش یه عطار معتبر رفتم یه قرص گیاهی بهم داد که توش صمغ زرد .زعفران و چند گیاه دیگه بود .یه عرق گیاهی هم بود به اسم خواجه باشی .مشکل پسرم کاملا برطرف شد .

ناشناس24 روز پیش

ممنون از آقای محمد خوشنور میوه هایی که فرمودند عالیه بعضی افراد هم ماهیچه پشتون ضعیف هست اگر میتونند با روغن و‌ماساژ و ورزش تقویتش کنند و برگه هلو هم عالیه

منیژه24 روز پیش

متاسفانه خیلی اشتباهات کرده ایم که جبرانش عملی نیست حالا مدفوع را هم به انها اضافه کنید بشه هزارویک تا🤣😅🤣😅🤣😅

امین 25 روز پیش

کسانی که بدون اختیا ر مد فوع می کنند مشکل بزرگ شدن رود را دارند وسریعن درمان سوند

رضا 25 روز پیش

اصلا توالت فرنگی نیاز نیست چون خودش یه مشکل بزرگ هست. فقط با توالت ایرانی تمام دفع انجام میشه

محمدباقری22 روز پیش

فقط تبلیغ توالت فرنگی وکثافت کاری بادستمال کاغذی است،ماکه باچندین لیترخودمونامیشوییم بازهم ناراضیم حالااگه کسی بادستمال پاک کندمن که فرارمیکنم چون بوی که که میدهد،دوماچراقدیمی هاهیچوقت یبوست ومشکل نداشتن،نکنه فرنگی استفاده میکردن