گیاه افوربیا | نگهداری از گیاه افوربیا

ترفند نگهداری از گیاه افوربیا | حیف اگه این گیاه رو تو خونه نداشته باشی! +ویدئو

افوربیا، که به کاکتوس شیرخواره‌ای نیز معروف است، یک سرده گیاهی بزرگ و متنوع است که شامل بیش از 2000 گونه می‌شود. این گیاهان بومی مناطق گرمسیری و نیمه‌گرمسیری در سراسر جهان هستند و به دلیل تنوع شکل، رنگ و بافتشان محبوبیت زیادی دارند
کد خبر: 9609
ترفند نگهداری از گیاه افوربیا | حیف اگه این گیاه رو تو خونه نداشته باشی! +ویدئو

راهنمای کامل نگهداری از گیاه افوربیا

افوربیا، که به کاکتوس شیرخواره‌ای نیز معروف است، یک سرده گیاهی بزرگ و متنوع است که شامل بیش از 2000 گونه می‌شود. این گیاهان بومی مناطق گرمسیری و نیمه‌گرمسیری در سراسر جهان هستند و به دلیل تنوع شکل، رنگ و بافتشان محبوبیت زیادی دارند. برخی از گونه‌های محبوب افوربیا عبارتند از:

افوربیا تریگونا (Euphorbia trigona): که به عنوان "درخت شیر آفریقایی" نیز شناخته می‌شود، این گیاه دارای ساقه‌های ضخیم و سه‌وجهی است که می‌تواند به چندین فوت ارتفاع برسد.
[Image of Euphorbia trigona plant]
افوربیا میلی (Euphorbia milii): این گیاه به خاطر گل‌های رنگارنگش معروف است که در زمستان و بهار شکوفه می‌دهد.
[Image of Euphorbia milii plant]
افوربیا لاتیفولیا (Euphorbia laticifolia): این گیاه دارای برگ‌های بزرگ و براق است که می‌توان از آن به عنوان گیاه آپارتمانی استفاده کرد.

نگهداری از افوربیا
افوربیا به طور کلی گیاهان مقاوم و کم‌ت维护ی هستند. با این حال، برای رشد و شادابی آنها به برخی از مراقبت‌های اولیه نیاز دارند.
نور: اکثر افوربیا به نور روشن و غیرمستقیم خورشید نیاز دارند. آنها را از نور مستقیم خورشید، به خصوص در بعد از ظهر که گرمتر است، محافظت کنید.
آبیاری: افوربیا به آبیاری زیاد حساس است و  بیش‌آبیاری یکی از رایج‌ترین علت‌های مرگ این گیاه است. اجازه دهید خاک بین دو نوبت آبیاری به طور کامل خشک شود. در زمستان، آبیاری را به نصف یا یک‌چهارم کاهش دهید.
خاک: از خاکی با زهکشی خوب برای افوربیا استفاده کنید. مخلوط کاکتوس و ساکولنت یک انتخاب عالی است.
کود: در طول فصل رشد (بهار و تابستان) هر ماه یک بار با کود مایع رقیق شده گیاه را تغذیه کنید. در پاییز و زمستان، کوددهی را متوقف کنید.
دما: افوربیا به طور کلی دمای گرم را دوست دارند. آنها را در دمای بین 18 تا 27 درجه سانتی‌گراد (65 تا 80 درجه فارنهایت) نگه دارید.
رطوبت: افوربیا به رطوبت هوا حساس نیست و در محیط‌های با رطوبت کم به خوبی رشد می‌کند.
تکثیر: افوربیا را می‌توان از طریق قلمه زدن ساقه یا بذر تکثیر کرد.
آفات و بیماری‌ها: افوربیا به طور کلی نسبت به آفات و بیماری‌ها مقاوم است. با این حال، ممکن است به شپشک، کنه عنکبوتی و پوسیدگی ریشه مبتلا شوند.
سمی بودن: شیره افوربیا سمی است و می‌تواند باعث تحریک پوست و چشم شود. هنگام دست زدن به این گیاه، دستکش بپوشید و از تماس شیره آن با پوست و چشم خودداری کنید.

در میان اخبار




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandeto.ir/d/3gbbz4

پربیننده ترین




اخبار داغ