پوست تخم‌مرغ | خواص پوست تخم‌مرغ

پوست تخم‌مرغ را هرگز دور نریزید! | پوست تخم‌مرغ و این همه خواص و کاربرد؟!

بیشتر اوقات پس از اینکه تخم مرغ را می‌شکنیم پوستش را دور می‌ریزیم و از پوست تخم مرغ استفاده نمی‌کنیم. ما تقریباً فقط از داخل تخم مرغ استفاده می‌کنیم و به ندرت به دنبال خاصیت پوسته آن هستیم. 
کد خبر: 5327
پوست تخم‌مرغ را هرگز دور نریزید! | پوست تخم‌مرغ و این همه خواص و کاربرد؟!

بیشتر اوقات پس از اینکه تخم مرغ را می‌شکنیم پوستش را دور می‌ریزیم و از پوست تخم مرغ استفاده نمی‌کنیم. ما تقریباً فقط از داخل تخم مرغ استفاده می‌کنیم و به ندرت به دنبال خاصیت پوسته آن هستیم. 

شاید شما هم از آن دسته از افراد باشید که عادت دارند قهوه بخورند تا سرحال بمانند. قهوه خواص زیادی دارد اما بعضی از قهوه‌ها به شدت تلخ است. خوشبختانه یک راه حل آسان برای حل این مشکل وجود دارد: استفاده از پوست تخم مرغ.

تمام عمر تخم مرغ را اشتباه می‌پختید | طرز صحیح پخت تخم مرغ که تا به حال نمی‌دانستید

پوسته تخم مرغ برای سلامتی شما مفید است

قهوه گاهی اوقات به شکل غیرقابل تحمل تلخ است زیرا با حرارت زیاد دم می‌شود. افزودن پوسته تخم مرغ خرد شده به مخلوط کمک می‌کند که طعم آن گرفته شود. پوسته تخم مرغ به کاهش طعم تلخ قهوه کمک می‌کند زیرا از کربنات کلسیم ساخته شده است که مقداری (نه همه) اسید موجود در قهوه را جذب می‌کند. این بدان معناست که شما می‌توانید یک فنجان قهوه قوی دم کنید بدون اینکه به چشایی خود آسیب بزنید. علاوه بر این پوسته تخم مرغ تفاله‌های قهوه را سنگین می‌کند. این امر ممکن است خیلی مهم به نظر نرسد، اما اگر دوست دارید قهوه خود را روی اجاق گاز درست کنید و نه در دستگاه قهوه ساز این کار واقعا مفید است. اگر قهوه دوست ندارید می‌توانید پوسته‌ها را به دلیل محتوای کلسیم بالایی که دارند بخورید. پوسته‌های تخم‌مرغ را به صورت پودر درآورید و به اسموتی‌ها یا غذاهای دیگر اضافه کنید تا سلامت استخوان‌های خود را تضمین کنید.

اما اگر قصد دارید زندگی بدون ضایعات و دور ریز داشته باشید و از پوسته تخم مرغ هم استفاده کنید باید آنها را خوب تمیز کنید. ممکن است پوسته‌های تخم مرغ دارای باکتری‌های ناسالم باشند، بنابراین قبل از استفاده از آن در قهوه بهتر است پوسته تخم مرغ را بجوشانید. همچنین می‌توانید محکم کاری کنید و تخم‌مرغ‌ها را قبل از جوشاندن با استفاده از سرکه تمیز کنید تا هرگونه کثیفی یا لکه‌ای روی پوسته آن پاک شود.

تامین کلسیم با پوست تخم مرغ 

پوست تخم مرغ می‌تواند نیاز روزانه کلسیم بدن را تامین کند؛ چرا که این ماده غنی از کلسیم به توسعه و رشد استخوان‌ها کمک می‌کند. پوست تخم مرغ نیز در تنظیم ضربان قلب، ترویج عملکرد عضلات و کنترل سطح فسفر، منیزیم، پتاسیم و غیره در خون مفید است.

درمان پوکی استخوان و تقویت دندان‌ها

پوست‌های تخم مرغ بهترین منبع کلسیم هستند. با این حال، منبع فلورین و استرانسیوم نیز است که برای متابولیسم استخوان‌ها و تحریک رشد غضروف بسیار مفید است. همچنین در دوران پس از یائسگی برای کاهش درد که مرتبط با پوکی استخوان است مفید به شمار می‌رود و توسط پزشکان توصیه می‌شود. تخم مرغ همچنین بهترین مواد تشکیل دهنده کنترل آفات طبیعی هستند.

تقویت خاک گلدان و رشد بهتر گیاه

استفاده پوست‌ تخم مرغ در اطراف گل و سبزیجات، آن‌ها را از آفات محافظت می‌کند. بهترین محافظت در برابر حلزون‌ها، کرم‌ها و ... است. بوی پوست تخم مرغ همچنین جوندگان و گربه‌ها را تحریک می‌کند.

برای ساخت بهترین اسکراب صورت از خواص پوست تخم مرغ بهره ببرید

بهترین اسکراب صورت با پوست‌های تخم مرغ برای پوست، به عنوان بهترین لایه‌بردار طبیعی برای صورت کار می‌کنند. هنگامی که به عنوان یک عنصر در ساخت اسکراب صورت خانگی استفاده می‌شود، بهترین نتایج را برای لایه‌برداری پوست ارائه می‌دهند؛ برای این منظور، آن‌ها در مواد اسکراب مخلوط شده و حدود ۱۵ دقیقه برای صورت استفاده می‌شود.

خواص پوست تخم مرغ برای داشتن موهای سالم

پوست‌های تخم مرغ برای مو بهترین مخلوط همگن هستند؛ کافی است برای تقویت موهایتان غشای سفید پوست تخم مرغ را جدا کنید و سپس در یخچال نگهداری شود. سپس، آن را با مواد تشکیل دهنده دیگری مانند آب و آووکادو مخلوط کنید و مخلوط را بر روی موها بمالید، یک ساعت صبر کنید و بعد آن را بشویید. نه تنها باعث تغذیه موها می‌شود، بلکه آن‌ها را درخشان نیز می‌کند.

جوان‌سازی پوست و رفع چروک پوست

پوست تخم مرغ برای پوست نیز استفاده می‌شود. برای ساختن این بسته جادویی، پوست‌های تخم مرغ را خرد کنید و پس از آن روی سینی‌های مکعب یخ قرار دهید، سپس آن را با کمک آب در حرکت دایره‌ای بر صورت می‌چسبانیم. این ترفند نه تنها به شما در کاهش چین و چروک کمک می‌کند بلکه بافت پوست را نرم می‌کند.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandeto.ir/d/48bjw4

پربیننده ترین




اخبار داغ