سهام عدالت | سود سهام عدالت

واریز سود سوم سهام عدالت تا پایان هفته | سهامداران گوش به زنگ باشند

سود سهام عدالت جاماندگان سال ۱۴۰۲ شرکت‌های سرمایه‌پذیر تا پایان هفته واریز می‌شود.
کد خبر: 11161
واریز سود سوم سهام عدالت تا پایان هفته | سهامداران گوش به زنگ باشند

سود سهام عدالت جاماندگان سال ۱۴۰۲ شرکت‌های سرمایه‌پذیر تا پایان هفته واریز می‌شود.

رئیس هیأت مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت کشور با اعلام این خبر گفت: این افراد که حدود ۳۰ درصد سهامداران سهام عدالت را شامل می‌شوند، مربوط به دو شرکت سرمایه‌پذیرند و پس از تاخیر بیش از سه ماهه، سود حاصل از افزایش سرمایه آن‌ها درهفته جاری به حسابشان واریز می‌شود.

آقای توکلی همچنین گفته: در حال حاضر ثبت نامی برای سهام عدالت وجود ندارد و مردم مراقب سودجویان از طریق ارسال پیوند‌های جعلی باشند و پیامک‌هایی با عنوان واریز سود سهام عدالت باز نکنند.

بسیاری از سهامداران تصور می‌کنند که تاخیر در واریز سود سهام عدالت دلایلی مانند حذف آنها از لیست سهامداران است.

بر اساس اعلام سپرده‌گذاری مرکزی، سامانه استعلام و آزادسازی سهام عدالت به نشانی www.sahamedalat.ir در دسترس مردم قرار دارد تا از طریق آن به‌راحتی بتوانند به جزئیات و اطلاعات مربوط به سهام عدالت خود، از جمله مشاهده دارایی سهام عدالت، دسترسی پیدا کنند.

جهت دریافت استعلام سهام با کدملی تنها داشتن کد سجام کافی است. برای دسترسی به اطلاعات، کاربران بازار سرمایه باید وارد سایت سمات به آدرس www.csdiran.ir شوند. سپس به درگاه یکپارچه ذینفعان وارد شده و ثبت نام کنند. پس از تکمیل اطلاعات، کاربران با کدملی و رمزعبور می‌توانند وارد پنل کاربری خود شوند.

چرا «سود سهام عدالت» در خرداد واریز نشد؟

مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت درباره واریز نشدن سود سهام عدالت به باشگاه خبرنگاران گفته بود:«چند شرکت بخشی از سود سهام عدالت را واریز نکردند و کماکان پیگیری‌ها از سمت سازمان بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در حال انجام است به محض این که سود‌ها دریافت شود زمان واریز آن اطلاع رسانی خواهد شد.»

در میان اخبار

جعفری همچنین اظهار کرد: اگر این شرکت‌ها سود سهام عدالت را واریز نکنند سازمان بورس بر اساس ضوابط، مقررات، وظایف و اختیاراتی که دارد حتما برخورد مقتضی را انجام می‌دهد در نهایت سازمان بورس پیگیر است که مابقی سود سهام عدالت را دریافت تا برای سهامداران این سود واریز شود.

در راستای واگذاری سهام عدالت به گروه هایی از جاماندگان، ثبت نام سود سهام عدالت برای سال ۱۴۰۳ آغاز شده است.

بر اساس مصوبه هیات وزیران در سال جدید به تمامی جاماندگان مشمول، سهام عدالت ۱۰‌میلیون تومانی تعلق میگیرد که با اِعمال ۵۰ درصد تخفیف به صورت اقساط یک و ده ساله خواهد بود.مشمولین سهام عدالت پس از اعلام رسمی دولت می‌توانند برای ثبت نام سهام عدالت با گوشی به سامانه استعلام و آزادسازی سهام عدالت به آدرس sahamedalat . ir مراجعه کنند. اما پیش از ثبت نام باید فرایند ثبت نام در سجام را انجام دهید.

مشمولین افرادی هستند که اقدام به ثبت نام جهت دریافت سهام مورد نظر کرده اند اما، به هر دلیلی نام نویسی آن ها انجام نشده، افرادی که پس از پایان مهلت زمان ثبت نام تحت پوشش سازمان های حمایتی قرار گرفته اند و یا کودکانی که جز لیست خانواده های تحت پوشش هستند.

ابراهیم بازیان درباره آخرین وضعیت و تصمیمات اختصاص سهام عالت به جاماندگان و همچنین پرتفوی در نظر گرفته شده سهام عدالت جاماندگان اظهار داشت: طبق قوانین بودجه سال‌های ١۴٠١ و ١۴٠٢ قرار بود بخشی واگذاری سهام عدالت در قالب یک بسته پرتفویی انجام شود که شرط آن مصوبه هیات دولت برای واگذاری شرکت‌های بورسی بود که در لیست واگذاری قرار دارند.

 




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandeto.ir/d/4mdj84

پربیننده ترین




اخبار داغ



دیدگاه ها


rezakardar@1346gamil.com3 روز پیش

کدوم سود خرداد شد ششم تیر روح شهید جمهور ما جاودانه حیف شد.اگه بود واریز شده بود ملت خوشگل سرکارند

ناشناس3 روز پیش

کئ میدند

ناشناسیک روز پیش

همش الکی حرف میزنید

علییک روز پیش

سلام.جناب بی نام فقط خدا میدونه که سود واریز میکنن،قرار بود خرداد واریز بشه که الان ۷ تیر هست

بی نام3 روز پیش

کی سود سهام رومیدن

مرتضی 2 روز پیش

اصلا سودی درکارنیست همچین میگن سودی که انگار میخوان صدملییون واریز کنن

محمد20 ساعت پیش

حتما منظورشون خرداد سال دیگه هست 😂😂😂😂😂