کاشت نارنگی | کاشت نارنگی در گلدان

ترفند کاشت نارنگی در گلدان خانگی | سال دیگه کنار اتاقت درخت نارنگی داری+ویدئو

کاشت نارنگی در گلدان بسیار ساده می باشد و شما می توانید به راحتی و تنها با استفاده از چند تکنیک ساده این کار را در خانه انجام دهید. برای دریافت آگاهی بیش تر در این زمینه این مطلب را از دست ندهید.
کد خبر: 7916
ترفند کاشت نارنگی در گلدان خانگی | سال دیگه کنار اتاقت درخت نارنگی داری+ویدئو

کاشت نارنگی در گلدان بسیار ساده می باشد و شما می توانید به راحتی و تنها با استفاده از چند تکنیک ساده این کار را در خانه انجام دهید. برای دریافت آگاهی بیش تر در این زمینه این مطلب را از دست ندهید.

آموزش کاشت نارنگی در گلدان

این میوه نیاز به نوز زیادی دارد از این رو نیاز است تا بدانید که چطور محیطی برای رشد این مورد در گلدان فراهم نمایید. ساده ترین راه برای این که بتوانید این مورد را بکارید استفاده از بذر ها خمی باشد و همانطور که می دانید کاشت بذر ها در گلدان راحت تر می باشد و یادتان نرود که نارنگی را می توانید با دانه هایش نیز بکارید.

روش دوم کاشت نارنگی با دانه بدین صورت می باشد که شما نارنگی را از بازار تهیه می کنید و در خانه آن را پوست گرفته و دانه هایش را جدا می کنید. در این میان یادتان باشد که دانه های نارنگی نباید با بزاق دهان آغشته شوند زیرا این کار توانایی جوانه زنی را از بین خواهد برد و مانع از رشد گیاه در خاک خواهد شد.

تهیه خاک خوب

برای این که دانه های نارنگی را در خاک بکارید ابتدایی ترین کار شما تهیه یک خاک مناسب برای رشد دانه ها می باشد. در واقع خاک خواستگاه مهمی برای گیاهان می باشد و اگر ضعف داشته باشد امکان این که بتوانید به خوبی این میوه را پرورش دهید وجود نخواهد داشت. بهترین خاک برای این گیاه خاکی می باشد که دارای کمپوست بوده و پیت ماس و پرلیت دارد. شما می توانید از این خاک ها در گلدان مورد نظر تان بریزید و دانه ها را نیز بکارید. این خاک دارای قوت و زهکشی خوبی می باشد از این رو در این زمینه دیگر نیازی به نگرانی ندارید.

کاشت دانه ها

این کار را نیز باید به صورت  اصولی انجام دهید و یادتان باشد که در هر گلدان نباید بیش از ۳ الی چهار دانه کاشته شود. قبل از این که بخواهید دانه ها را در وسط گلدان قرار دهید بهترین راه این است که به خاک تهیه شده آب دهید. این خاک را به مدت دو ساعت در زیر نور خورشید بگذارید تا کمی خشک شود. بعد از این مدت زمان سه الی چهار عدد دانه را در وسط گلدان قرار داده و در نهایت روی آن را خاک بریزید.

مکان قرار دادن گلدان

گلدانی که در آ دانه نارنگی را کاشتید باید در مکان گرمی قرار دهید و در صورت لزوم آن را آبیاری نمایید و در این میان یادتان باشد که بعد از کاشت باید روی گلدان را با مقداری پلاستیک بپوشانید و با این کار به تسریع جوانه زنی کمک خواهید کرد. همچنین پوشاندن خاک می تواند به مرطوب ماندن خاک کمک کرده و مانع از رسیدن سرما به دانه ها خواهد شد. سعی کنید تنها زمانی که گلدان خشک می شود به آن آب دهید زیرا آبیاری بیش از حد می تواند باعث پوسیده شدن بیش از حد خاک شود و دانه ها را نیز درگیر خواهد کرد. یادتان باشد تا زمانی که جوانه ها رشد کردند باید آن ها را به گلدانی بزرگ تر منتقل نمایید.

دمای مناسب

این گونه از مرکبات به دمای خاصی نیاز  دارد از این رو باید سعی کنید آن را برایش فراهم نمایید در غیر این صورت امکان دارد نتوانید نارنگی را در خانه پرورش دهید. تا زمانی که این گیاه جوانه نزده است به دمایی بین  ۵ الی ۱۳ درجه سانتی گراد نیاز دارد و البته این دانه ها می توانند دمای -۹ درجه را نیز تحمل نمایند. با این حال زمانی که جوانه ها مشاهده شدند دمای لازم برای رشد بهتر آن ها ۲۱ درجه سانتی گراد می باشد از این رو این مورد های مهم را نیز در نظر بگیرید تا بتوانید به راحتی این میوه را در خانه تان پرورش دهید.

نکات مهم در رشد نارنگی در خانه

برای کاشت نارنگی در گلدان باید یک سری نکاتی را رعایت کنید و این نکات را در ادامه برایتان مورد بررسی قرار خواهیم داد.

  • برای این که بتوانید این درخت را در خانه تان پرورش دهید باید روزی ۸ الی ۱۲ ساعت نور برای آن ها تهیه کنید و همچنین آفتاب سوزان و داغ برای این مورد ضرر دارد و سعی کنید نور غیر مستقیم به آن ها بتابانید.
  • برای این که بتوانید در این مورد موفق شوید یادتان باشد که حتما ار داشتن زهکشی مناسب گلدان اطمینان پیدا نمایید.
  • اگر در زمان کود دهی قرار دارید یادتان باشد که حتما از کود های مناسب برای مرکبات استفاده کنید تا باعث از بین رفتن جوانه ها و میوه های این درختان نشوید.
  • اگر هوا تا ۴ درجه سانتی گراد سرد نمی شود بهتر است آن را در فضای آزاد نگه داری نمایید.
  • زمانی که دمای هوا زیر ۴ درجه سانتی گراد رسید باید سعی کنید گلدان را به خانه بیاورید در غیر این صورت درخت شما آسیب خواهد دید.
  • زمانی که دمای هوا زیر ۴ درجه سانتی گراد رسید باید سعی کنید گلدان را به خانه بیاورید در غیر این صورت درخت شما آسیب خواهد دید.
  • رطوبت خاک برای این میوه ها بسیار اهمیت دارد از این رو نباید اجازه دهید که گلدان بعد از جوانه زنی خشک بماند. برای این که در این زمینه موفق باشید می توانید از رطوبت سنج ها استفاده نمایید تا بتوانید رطوبت این خاک ها را به خوبی و به صورت یکنواخت حفظ نمایید.
  • اگر گلدان شما دارای کنه های عنکبوتی شده است می توانید با استفاده از مقدار کمی الکل ان ها را برای همیشه از بین ببرید.

 

 




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandeto.ir/d/4pngl2

پربیننده ترین




اخبار داغ



دیدگاه ها


س5 ماه پیش

سلام اون ماده قرمز رنگ چی هستش ؟؟؟؟