رپورتاژ آگهی؛

ترفندهای افزایش قدرت موتور تک سیلندر

در این مقاله، روش‌هایی برای افزایش قدرت موتور تک سیلندر شما پیشنهاد می‌شود و با این روش‌ها، می‌توانید با نهایت قدرت و سرعت، از این موتور ها استفاده کنید.
کد خبر: 11446
ترفندهای افزایش قدرت موتور تک سیلندر

از زمان ظهور موتورهای احتراق داخلی بیش از یک قرن پیش تاکنون، وعده‌های زیادی برای افزایش قدرت موتور تک سیلندر داده شده‌است؛ مانند روان‌کننده‌های معجزه‌آسا، افزودنی‌های بنزین، کاربراتورهای جدید، شمع‌های انژکتور و مجموعه‌ای از مسیرهای دیگری برای رسیدن به افزایش حجم موتور و قدرت که متاسفانه هر کدام، خواسته لازم را بر طرف نکرده‌است.

موتورها با استفاده از قوانین فیزیک، ریاضی و فرآیند تبدیل انرژی گرمایی به حرکت مکانیکی کار می‌کنند و بنابراین؛ چگونه می‌توان از انرژی گرمایی و حرکت چرخشی موتور، قدرت بیشتری دریافت کرد؟ ما چند راه سریع و آسان برای افزایش قدرت موتور تک سیلندر و عملکرد موتور ماشین شما داریم. مطمئن شوید که این روش‌ها، به‌درستی انجام شوند و ضمانت سازنده شما را باطل نکنند.

روان‌کننده‌های مصنوعی

از آنجایی که روان‌کننده‌های مصنوعی، مانند استفاده از روغن موتور با کیفیت بالا، اصطکاک را کاهش می‌دهند، به موتورها کمک می‌کنند که عمر طولانی‌تری داشته‌باشند. روان‌کننده‌های مصنوعی، نسبت به روغن‌های معمولی بین قطعات متحرک روانکاری بهتری ایجاد می‌کنند. آن‌ها در شرایط گرما و فشار زیاد خراب نمی‌شوند و به همین دلیل، بسیار کاربردی هستند. آن‌ها همچنین عملکرد عالی در هوای سرد و حفاظت از دمای شدید را ارائه می‌دهند. به‌عنوان‌مثال، از نظر قابلیت پمپ‌زنی در دمای پایین، پایداری در دمای بالا و محافظت در برابر رسوبات، قوی‌تر عمل می‌کنند.
برای بقیه روش‌های افزایش قدرت موتور تک سیلندر، مقاله را دنبال کنید؛ همچنین، وبگاه بتن ویبره نیز می‌تواند اطلاعات خوب و مفیدی را در اختیار شما قرار دهد.

احتراق، یکی از روش‌های افزایش قدرت موتور تک سیلندر

شمع‌ها باید به‌صورت دوره‌ای تعویض شوند. وقتی زمان تعویض اجزای احتراق فرا می‌رسد، بهترین قطعات با کارایی بالا را که می‌توانید پیدا کنید، تهیه نمایید؛ یعنی استفاده از شمع و وایرهای با کیفیت. عملیات احتراق دقیق به معنای قدرت است و استفاده از شمع و وایر با کیفیت، باعث افزایش قابل‌توجهی در قدرت اسب بخار ماشین می‌شود.
این را فراموش نکنید که محدودیت های افزایش حجم موتور را نیز دارید. زمان جرقه‌زنی نیز یک قدرت دینامیکی است که باید با دقت تقویت شود؛ زیرا مقدار زیاد آن، می‌تواند به موتور شما آسیب برساند. زمان‌بندی جرقه‌زنی با کنترل الکترونیکی موتور، به متخصصی نیاز دارد که می‌داند چگونه نقشه‌های احتراق و سوخت را به جایی که نیرو می‌گیرد، بدون آسیب رساندن به موتور انجام دهد.

احتراق، یکی از روش‌های افزایش قدرت موتور تک سیلندر

بدنه دریچه گاز و انژکتورهای بزرگتر

یک بدنه دریچه گاز با کارایی بالا، اسب بخار بیشتری ارائه می‌دهد. بسته به نوع موتوری که دارید، می‌توانید 10 الی 20 اسب بخار بیشتر و گشتاور قابل مقایسه‌ای به‌دست آورید. با این حال، افزایش بیش از حد، موجب آسیب رساندن به موتور می‌شود. هر موتوری برای بدنه دریچه گاز بزرگتر مناسب نیست. همچنین به یاد داشته‌باشید که یک دریچه گاز بزرگتر به انژکتورهای بزرگتر سوخت با جریان بالاتر نیاز دارد. بدنه دریچه گاز و اندازه انژکتور، با یکدیگر متناسب هستند. همچنین باید خودروی خود را نزد یک مکانیک حرفه‌ای و معتبر ببرید تا منحنی‌های سوخت و جرقه را همراه با بدنه دریچه گاز و انژکتور را به خوبی تنظیم کند.

عملیات فشرده‌سازی

برای افزایش قدرت موتور تک سیلندر، افزایش تراکم شاید موثرترین راه باشد. عملیات فشرده‌سازی را در موتور خود ایجاد کنید و قدرت موتور تک سیلندر خود را افزایش دهید؛ اما مراقب نحوه افزایش فشرده‌سازی باشید. فشرده‌سازی و انتخاب میل سوپاپ، دست‌به‌دست هم می‌دهند تا بر عملیات فشرده‌سازی انجام شود.
سازنده موتور شما می‌تواند در مورد انتخاب میل سوپاپ و طراحی مناسب، بهترین توصیه را به شما بدهد؛ بنابراین شما بدون آسیب رساندن و پایین آوردن طول عمر موتور خود، می‌توانید افزایش قدرت داشته‌باشید.

عملیات فشرده‌سازی در موتور های تک سیلندر

خط سوخت با اندازه مناسب

ممکن است تعجب کنید؛ اما، از خط سوخت 5/6 اینچی، بیشتر از 450 اسب بخار، قدرت نخواهید داشت. به این مثال فکر کنید که سعی می‌کنید به سرعت چای خود را از طریق یک نی بسیار نازک بکشید. بدون شک موتورهای با کارایی بالا، به سوخت و مقدار زیادی از آن نیاز دارند. حداقل اندازه خط سوخت برای کاربردهای بالا باید 3/8 اینچ باشد. وقتی قدرت از 500 اسب بخار بالاتر می‌رود، شما به خط سوخت 7/16 اینچی نیاز خواهید داشت. پس عمل بهینه سازی سیستم سوخت رسانی از پمپ بنزین ماشین خود را انجام دهید تا به افزایش قدرت موتور تک سیلندر خود دست پیدا کنید.

منیفولد دوصفحه‌ای

درحالی‌که شما بسیار مشغول توجه به اسب بخار ماشین خود هستید، فراموش می‌کنید که گشتاور را هم باید تقویت کنید. گشتاور رفیق شما در خیابان است نه اسب بخار، شما می‌خواهید که گشتاور به‌آرامی در دریچه گاز باز شود. بااین‌حال، با منیفولد ورودی تک‌صفحه‌ای، به‌راحتی به خواسته خود نخواهید رسید.
منیفولد ورودی دوصفحه‌ای، گشتاور بسیار خوبی را در محدوده کم تا میانی ارائه می‌دهد و درعین‌حال، به موتور اجازه می‌دهد تا در دورهای بالا تنفس کند و خود را آماده کند. این کار به معنی این است که اعداد گشتاور بیشتر در هنگام شتاب به شما کمک خواهند.

منیفولد دو صفحه‌ای در موتور تک سیلندر

کرد. این دونده‌های ورودی بلند منیفولد دوصفحه‌ای است که به شما گشتاور می‌دهد و سقف‌های بلندی اسب بخار که نیرو تولید می‌کنند. یک نکته مهم دیگر این است که استفاده از اسپیسر کاربراتوری را در نظر بگیرید تا گشتاور بیش از حد تولید نکنید.

سرسیلندر، آخرین پیشنهاد ما

زمانی وجود داشت که انتخاب سرسیلندر برای کسانی که نمی‌دانستند چگونه عملکرد موتور را افزایش دهند، کاملاً ساده بود. امروزه انتخاب کاملاً سخت است. یک تعویض خوب سرسیلندر اگر به‌درستی انجام شود، قدرت بیشتری به موتور ماشین شما می‌دهد. سرسیلندر بزرگ‌تر همیشه به معنای گزینه بهتر نیست. شما باید به‌اندازه دریچه و پورت نگاه کنید تا تصمیمی آگاهانه بگیرید.

سخن پایانی

در این مقاله، سعی کردیم تا راه‌هایی برای افزایش قدرت موتور تک سیلندر را به شما معرفی کنیم. البته به‌غیراز روش‌هایی که گفتیم، روش‌های بسیار دیگری مانند روش افزایش حجم موتور با تغییر قطر و کورس پیستون، تنظیم دقیق کاربراتور، سیستم اگزوز و... وجود دارد. شما قبل از هرگونه اقدامی، باید به یک مکانیک معتبر و متخصص مراجعه نمایید و پس از بررسی اولیه خودروی شما، تعمیرات لازم را انجام دهد و سپس، بهترین پیشنهادها را به شما معرفی کند. البته، نوع خودروی شما هم بسیار حائز اهمیت است و امکان دارد که پیشنهادهای مناسب‌تری به شما شود.
قبل از هرگونه اقدام برای تغییرات در خودروی خود، حتماً از اعتبار و تخصص مکانیک مورد نظر مطمئن شوید و سعی کنید که اجناس معتبر و اصل را برای تغییر وسیله‌های مورد نیاز تهیه نمایید تا از آسیب‌های آینده، جلوگیری نمایید. 




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandeto.ir/d/4y56e2

پربیننده ترین




اخبار داغ