پنیر خانگی | تهیه پنیر خانگی

ترفند تهیه پنیر خانگی از شیر | می‌دونی ماست رو بپزی چی ‌می‌شه؟ +ویدئو

تهیه پنیر خانگی با ماست یک روش ساده و سرگرم‌کننده برای بدست آوردن پنیر تازه و خوشمزه در خانه است. این روش به مواد اولیه و تجهیزات کمی نیاز دارد و در عرض چند ساعت قابل انجام است
کد خبر: 8012
ترفند تهیه پنیر خانگی از شیر | می‌دونی ماست رو بپزی چی ‌می‌شه؟ +ویدئو

طرز تهیه پنیر خانگی با ماست

تهیه پنیر خانگی با ماست یک روش ساده و سرگرم‌کننده برای بدست آوردن پنیر تازه و خوشمزه در خانه است. این روش به مواد اولیه و تجهیزات کمی نیاز دارد و در عرض چند ساعت قابل انجام است.

مواد لازم:

1 لیتر شیر کامل
4 قاشق غذاخوری ماست ساده (ترجیحاً کم چرب)
نمک به مقدار لازم

مراحل تهیه:

شیر را گرم کنید: شیر را در قابلمه ای روی حرارت ملایم گرم کنید تا به دمای 80 درجه سانتیگراد (176 درجه فارنهایت) برسد. مراقب باشید که شیر نجوشد.

ماست را اضافه کنید: ماست را به آرامی به شیر گرم شده اضافه کنید و با همزن دستی به آرامی مخلوط کنید.

مخلوط را گرم نگه دارید: قابلمه را از روی حرارت برداشته و با پارچه یا حوله بپوشانید. مخلوط را به مدت 12 تا 24 ساعت در دمای گرم (حدود 20 تا 25 درجه سانتیگراد) قرار دهید تا ماست عمل کند و شیر منعقد شود.

آب پنیر را جدا کنید: یک صافی یا آبکش را با پارچه نخی تمیز یا تنظیف بپوشانید. مخلوط شیر را داخل صافی بریزید و بگذارید آب پنیر از آن جدا شود. حدود 30 دقیقه صبر کنید تا آب پنیر کاملاً جدا شود.

پنیر را سفت کنید: لبه های پارچه را جمع کنید و آن را به صورت یک توپ درآورید. پنیر را داخل یک کاسه قرار دهید و یک جسم سنگین مانند آجر یا بلوک سیمانی روی آن بگذارید تا پنیر فشرده و سفت شود. می توانید پنیر را به مدت 2 تا 4 ساعت در یخچال یا 12 تا 24 ساعت در دمای اتاق تحت فشار قرار دهید.

پنیر را برش دهید و میل کنید: پس از اینکه پنیر به سفتی دلخواه رسید، آن را از یخچال خارج کرده و به شکل دلخواه برش دهید. پنیر خانگی را می توانید به تنهایی، در سالاد، ساندویچ یا هر غذای دیگری که دوست دارید میل کنید.

نکات:

از شیر تازه و با کیفیت بالا استفاده کنید.
از ماست ساده و بدون طعم دهنده استفاده کنید.
برای طعم قوی تر پنیر، می توانید از 1/2 قاشق چایخوری نمک به ازای هر لیتر شیر استفاده کنید.
می توانید پنیر را با سبزیجات معطر، ادویه جات یا سیر رنده شده طعم دار کنید.
پنیر خانگی را می توان تا 1 هفته در یخچال نگهداری کرد.

امیدوارم از این دستور تهیه لذت ببرید و پنیر خانگی خوشمزه ای تهیه کنید!




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandeto.ir/d/2lnve4

پربیننده ترین




اخبار داغ



دیدگاه ها


علی پاکدل ایوری 5 ماه پیش

با سلام: اگر ممکن هست در ارتباط با موارد فوق(بالا) ویدئو ارسال کنید.

5 ماه پیش

ماست کیسه شده یا همان ماست چکیده. که آب آن تحت فشار خارج شده و خیلی سفت شده را پنیر می ویند!؟! ؟ برلی تهیه پنیر، شیر را بجوشانید و سرکه اضافه کنید. سپس کیسه کرده و تحت فشار قرار دهید. آنوقت پنیر می شود. قبلی ماست کیسه ای است نه پنیر!!!